İMDİ birinci ahdin de ibadet hükümleri ve dünyevî makdisi vardı.
2. Çünkü kurulmuş çadır vardı; Kudus denilen birinci kısımda şamdan ve sofra
ve huzur ekmekleri vardı.
3. Ve ikinci perdeden sonra Kudsülakdas denilen çadır olup
4. onda altın buhur mezbahı, ve her tarafından altınla kaplı ahit sandığı
vardı; bunun içinde manı havi altın testi, ve Harunun filizlenmiş asası, ve
ahit levhaları vardı;
5. ve kefaretgâha gölge salan izzet kerubileri onun üstünde bulunurdu;
şimdi bunlar hakkında ayrı ayrı söylemek mümkün değildir.
6. Ve bunlar böyle tertip edilmiş olup kâhinler daima ibadetleri ifa ederek
birinci çadıra girerler;
7. fakat ikinci çadıra senede bir defa yalnız başkâhin girer; kendisi için
ve kavmın suçları için takdim ettiği kan olmaksızın girmez;
8. Ruhülkudüs bunu gösteriyor ki birinci çadır hâlâ durdukça, akdesin yolu
henüz belli olmamıştır;
9. bu, şimdiki vakit için misaldir; buna göre ibadet edeni vicdanca kemale
erdirmeğe kadir olmıyan hediyeler ve kurbanlar takdim olunuyor,
10. (yiyecekler, içecekler ve türlü türlü yıkanmalarla) ancak ıslahat
vaktine kadar konulmuş cismanî hükümlerdirler.
11. Fakat gelecek olan iyi şeylerin başkâhini Mesih el ile yapılmamış,
yani, bu hilkatten olmıyan daha büyük ve daha mükemmel çadırdan geçip gelmiş,
ebedî kurtuluşu almış,
12. ergeçlerin ve buzağıların kanı ile değil, fakat kendi kanı ile akdese
bir kerede girmiştir.
13. Çünkü beden temizliği için murdarlara serpilen ergeçler ve boğalar kanı
ve inek külü onları takdis ediyorsa,
14. ezelî Ruh vasıtası ile kendi kendini lekesiz olarak Allaha takdim etmiş
olan Mesihin kanı, hay Allaha ibadet etmek üzre ölü işlerden vicdanınızı ne
kadar ziyade temizliyecektir!
15. Ve bu sebepten yeni ahdin meyancısıdır, ta ki, birinci ahdin altında
olan suçların fidyesi için ölüm vuku bulmuş olarak, davet edilenler ebedî miras
vadini alsınlar.
16. Çünkü nerede vasiyet varsa, vasiyet edenin ölümünün beyanı gerektir.
17. Çünkü ölüm üzerine vasiyet sabit olur, çünkü vasiyet eden yaşadıkça,
asla kuvveti yoktur.
18. Bu sebepten birinci ahit bile kansız tahsis olunmadı.
19. Çünkü Musa tarafından bütün kavma şeriate göre her emir söylendikten
sonra, al yapağı, ve zufa otu, ve su ile buzağıların ve ergeçlerin kanını alıp
bizzat kitaba ve bütün kavma:
20. “Allahın size emrettiği ahdin kanı budur,”* diyerek serpti.
21. Ve çadıra ve bütün ibadet kaplarına ayni suretle kan serpti.
22. Ve şeriate göre hemen her şey kanla temizlenir, ve kan dökülmeksizin
bağışlama olmaz.
*Çıkış 24:8.
23. İmdi göklerde olan şeylerin örneklerini bunlarla, fakat bizzat
semavîleri bunlardan daha iyi kurbanlarla temizlemek gerekti.
24. Çünkü Mesih hakikî olanın nümunesi, el ile yapılmış akdese değil, fakat
şimdi bizim için Allahın huzuruna görünmek üzre, bizzat göke girdi;
25. başkâhin yıldan yıla kendisinin olmıyan kanla akdese girdiği gibi,
kendisini çok defalar takdim etmesi için de değildir;
26. yoksa dünyanın kuruluşundan beri çok kereler elem çekmesi gerekti;
fakat şimdi bir defa günahın iptali için devirlerin sonunda kendisini kurban
etmesile görünmüştür.
27. Ve insanlara bir defa ölmek, ve ondan sonra hükmolunmak mukadder olduğu
gibi,
28. böylece de Mesih çoğunun suçlarını taşımak için bir defa takdim edilmiş
olup ikinci defa, günahsız olarak, kurtuluş için kendisini bekliyenlere
görünecektir.